Nu kan du forbedre din undervisning med video

Åbent hus - Panopto

Nu kan du forbedre din undervisning med video

​DTU's undervisere inviteres til åbent hus d. 26. januar med fokus på Panopto

DTU er fra det nye år skiftet til streaming og optagelsesplatformen Panopto, som giver helt nye muligheder inden for video i undervisningen.

Panopto teamet inviterer derfor til åbent hus-arrangement i kælderen i DTU Bibliotek i bygning 101, Lyngby Campus d. 26. januar fra kl. 10.00-12.00 og fra kl. 13.00-15.00. Tag din computer med til biblioteket og vi vil hjælpe dig på vej med tips og tricks til dine videoproduktioner med Panopto.

Du kan også deltage i åbent hus-arrangementet online via Zoom fra dit eget kontor - find Zoom-linket på DTU Inside.

Åbent hus-arrangementet er målrettet undervisere på et avanceret niveau,dvs. undervisere som allerede har prøvet kræfter med video i undervisningen. Vi anbefaler, at du har taget et kig på vores guides samt gennemført Panopto forløbet på Learn.
“Introduktion til Panopto” på DTU Learn.

Hvis du ikke har den store erfaring med video i undervisningen, men er nysgerrig på mulighederne, anbefaler vi at du i første omgang deltager i vores webinar d. 24. januar kl. 14.00.

Læs mere om Panopto drift- og udviklingsorganisationen (DTU Inside - DTU login).

AV-systemet i auditorierne
Hver mandag i januar i bygning 303 auditorie 46 mellem kl. 12.15 og 12.45 har du også mulighed for at få en gennemgang af, hvordan AV-systemet i auditorierne fungerer herunder brugerfladen og tilslutningen af din egen computer i forbindelse med optagelse og streaming via Panopto.
Overblik over vores træningstilbud (DTU Inside - DTU login).