Prøv kræfter med Extended Reality på DTU Bibliotek – XR, VR og AR

DTU Bibliotek har etableret to XR-stationer, med tilhørende VR-headsets, som kan bruges af studerende og ansatte på DTU. XR, eller Extended reality, er en paraplybetegnelse for Virtual Reality, Augmented Reality og alt derimellem.

Stationerne kan bruges til at lave projekter med værktøjer som Unity og Blender, men også som underholdnings- og undervisningsværktøj.

Til undervisning kan XR fx anvendes til at lære studerende om forskellige emner på en visuel måde, der ikke før har været muligt.

Skab digitale tvillinger af vindmøllens indre mekanismer, mikrobiologiens molekylære forbindelser, menneskets anatomi, bjergenes geologiske formationer eller hop på en rumraket til solsystemets yderste grænse. Utallige muligheder eksisterer i de programmer og spil, der er tilgængelige i XR-stationerne.

Kontakt bibliotekets medieservice, DTU Media Lab, for at høre mere om mulighederne i XR og få personlig vejledning: medialab@dtu.dk

På biblioteket glæder vi os meget til, hvad I finder på!

PilLæs mere om Extended Reality, XR, på DTU Bibliotek