DTU Findit

Få mere præcise søgeresultater, når du søger litteratur i DTU Findit

Udnyt AND/OR/NOT

DTU Bibliotek har implementeret forbedringer til den standard-søgemaskine, der anvendes i DTU Findit.
PilDTU Findit

Som hjælp til at forstå resultatet af din søgning, viser vi nu præcis, hvordan din søgestreng fortolkes, når du benytter operatorerne AND/OR/NOT.

Hvis du i en søgning anvender fx AND sammen med OR, vil en fortolkning af søgningen nu blive vist oven for søgeresultatet med parenteser indsat for at gruppere de anvendte søgetermer - markeret på billedet ovenfor.

Denne fortolkning af din søgning kan du kopiere, udbygge og justere for at optimere dine efterfølgende søgninger med et mere præcist resultat til følge.

Du kan naturligvis selv gruppere søgetermerne med parenteser i din søgning - som hidtil.
PilLæs mere om søgning i DTU Findit

Hvis du gerne vil lære, hvordan du får mest ud af søgning i DTU Findit, kan du deltage i vores webinarer - hold øje med kalenderen på vores hjemmeside og på DTU Inside. Eller du kan booke en aftale med en bibliotekar
PilVores kalender på hjemmesiden
PilBook en bibliotekar

Vi modtager som altid gerne feedback på findit@dtu.dk

DTU Findit - det digitale bibliotek
DTU Findit er DTU’s online biblioteksservice, hvor du kan søge i al DTU Biblioteks litteratur, som ligger inden for de fagområder, DTU forsker og underviser i, primært naturvidenskab og teknisk videnskab.

Med DTU Findit søger du således på tværs af bibliotekets samling af bøger og tidsskrifter, artikler og informationer fra alle de store og små forlag - du behøver kun at søge ét sted.

DTU-ansatte og -studerende har fuld adgang til DTU Findit.

DTU Findit indeholder ca. 196 millioner artikler fra videnskabelige tidsskrifter og relevante fagdatabaser, hvor af ca. 115 millioner er tilgængelige online. Basen indeholder også de ca. 385.000 e-bøger, som DTU Bibliotek har købt licens til, samt DTU Biblioteks ca. 312.000 trykte bøger.