DTU Bibliotek understøtter Open Science

Open Access-publicering: Husk at bruge din DTU-mailadresse

Publicering uden omkostninger hos Elsevier

Det er meget vigtigt, at du bruger din DTU-mailadresse, som "corresponding author", når du indsender din artikel til forlaget Elsevier.

Din tilknytning til DTU er nemlig en forudsætning for at anvende den aftale, Danske Universiteters har indgået med Elsevier og som giver mulighed for, at du kan publicere Open Access gratis i cirka 2000 tidsskrifter.

Aftalen dækker artikler indsendt fra 1. januar 2021 til 31. december 2024.

Læs om muligheden for at publicere gratis hos Elsevier på DTU Inside og find link til en liste med de tidsskrifter, der er med i aftalen.

Her finder du også information om vores andre aftaler, som giver mulighed for rabat eller gratis Open Access-publicering.
PilAftaler omkring rabatter på Open Access-publicering - betaling af APC (DTU Inside/DTU-login)

Har du spørgsmål, kan du kontakte DTU Bibliotek på elibrary@dtu.dk