Mundbind

Påbud om mundbind

fra torsdag d. 29. oktober 2020

Fra i morgen, torsdag d. 29. oktober skal vi alle bære mundbind, når vi færdes i DTU bibliotek, Lyngby og Ballerup.

Kravet om mundbind gælder ikke, når I sidder ved pc’erne, eller når I i øvrigt sidder og studerer, alene eller i grupper. Vær dog opmærksom på afstandskravet, begrænsningerne på antal personer i grupperum og printerrum. Der er håndsprit og rengøringsmidler over alt i biblioteket.

Regeringen har besluttet at forlænge de nuværende COVID-19-tiltag samt indføre en række nye COVID-19-tiltag for at minimere risikoen for yderligere smittespredning.

De nye retningslinjer træder i kraft torsdag den 29. oktober 2020 og varer foreløbigt til den 2. januar 2021.

Retningslinjerne omfatter blandt andet, at alle, der bevæger sig rundt inden døre på DTU’s campusser, sites og faciliteter, skal bære mundbind.