Statistics

Udgiver DTU flere eller færre publikationer i 2020?

DTU Research Output Statistics

Hvert år afrapporteres der på DTU-forskeres publiceringsaktivitet til institutternes UMV-statistik (Udviklingsmål og virkemidler). Antallet af publikationer det enkelte år sættes i forhold til et måltal, som er fastsat af ledelsen på institutterne.

DTU Bibliotek står bag et værktøj, kaldet DTU Research Output Statistics, som understøtter institutternes løbende arbejde med deres publikationstal til UMV’en. Værktøjet opdateres 2 gange om måneden med data om publiceringer fra DTU Orbit.

Du finder statistikken i DTU Findit ved at folde den lille menu ud under dit navn oppe i højre hjørne; vælg "Statistics". Statistikken starter med den samlede statistik for DTU. Vælg det institut eller den enhed, du ønsker at se med pilen ved siden af feltet "Technical University of Denmark".

Statistics

Institutterne kan således se hvor mange publikationer, der er publiceret i år inden for de 5 kategorier, som tæller med i UMV’en, for eksempel artikler fra Web of Science indekserede tidsskrifter.

Måltallet er markeret med en grøn streg og gør det muligt at se, hvor tæt instituttet er på at nå målet når du vælger ”Show target” og ”Compare with previous year”.

I kan også få vist detaljerne på tværs af 2 år, så I kan sammenligne og se, hvor tæt instituttet er på antallet af publiceringer på samme tidspunkt sidste år.

Kontakt
Har du spørgsmål til DTU Research Output Statistics, så kontakt DTU Bibliotek på orbit@dtu.dk