eLæring RDM

Nyt eLæringskursus om "Research Data Management", RDM

Ph.d.-studerende, forskere og administrative medarbejdere

DTU Bibliotek anbefaler ph.d.-studerende og forskere samt deres administrative kolleger at følge dette eLæringskursus, som giver en introduktion til de generelle begreber omkring håndtering af forskningsdata, Research Data Management (RDM).

Kurset er opdelt i tre selvstændige moduler: en introduktion til RDM, et modul om FAIR-principperne for datahåndtering - findable, accessible, interoperable og re-usable - og et modul om Data Management Planer. Hvert modul består af en 20 min videooptagelse, herunder animationer og interviews, og kan følges i eget tempo.

Medarbejdere fra DTU Bibliotek har deltaget i udviklingen af de tre kurser i regi af Nationalt Forum for Data Management under Danske Universiteter.

PilSe videoerne på DeiC's videnportal*
Holmstrand, K.F., den Boer, S.P.A., Vlachos, E., Martínez-Lavanchy, P.M., Hansen, K.K. (Eds.) (2019). Research Data Management (eLearning course). doi: 10.11581/dtu:00000047

*DeiC: Danish e-Infrastructure Cooperation