Tjek den nye version af DTU Findit

Forbedret online biblioteksservice

DTU Bibliotek har forbedret DTU Findit, DTU’s online biblioteksservice:

• adgang til elektroniske kopier af publikationer vises tydeligere (bedre Online Access filter)
  • dækker nu også DTU Data, DTU’s ny-etablerede repository til forskningsdata
  • dækker nu forlaget Taylor & Francis fuldt ud (via direkte feed fra T&F)
  • dækker nu Web Of Science bedre end hidtil (nyt dataformat fra WoS – forbedret i kvalitet, f. eks ifht. OpenScience, ORCiD, etc.)
  • moderniseret og forbedret layout af søg og find oplevelsen – også på mobile enheder, smartphones, tablet etc.; se før og efter eksempel nedenfor.

Efter:

Før:

-oOo-

Om DTU Findit
DTU Findit er DTU’s online biblioteksservice, hvor du kan søge i litteratur mm., som ligger inden for de fagområder DTU forsker og underviser i, primært naturvidenskab og teknisk videnskab. DTU Findit indeholder ikke kun litteratur, biblioteket har købt adgang til, men også en række supplerende kilder med fagligt relevant indhold.

Med DTU Findit søger du således på tværs af en omfattende samling af bøger og tidsskrifter og artikler - du behøver kun at søge ét sted.

Du kan raffinere, filtrere og sortere søgeresultaterne, og referencerne kan du gemme og eksportere til et referenceværktøj. Du kan også abonnere på indholdsfortegnelser fra tidskrifterne i DTU Findit eller sætte overvågninger, feeds, op med dine egne søgeord eller forfattere, du gerne vil følge.

DTU Findit indeholder ca. 180 millioner artikler fra videnskabelige tidskrifter og relevante fagdatabaser, og 270.000 e-bøger - som DTU Bibliotek har købt licens til - samt DTU Biblioteks 270.000 trykte bøger.
PilIndhold i DTU Findit

Ansatte og studerende ved DTU kan downloade langt det meste litteratur i DTU Findit direkte og "gratis". En lille del skal dog bestilles hos en anden leverandør, stadig via DTU Findit – du vil da får beskeden "Request from commercial supplier". DTU-studerende skal betale 50 kr. for denne type bestillinger.

De trykte bøger reserveres til lån via DTU Findit og som studerende afhentes de på biblioteket på Lyngby eller Ballerup Campus. Ansatte kan i stedet vælge at få en bog leveret på deres DTU-adresse.

DTU-ansatte og -studerende er automatisk oprettet som brugere, og har adgang til DTU Findit via deres DTU-login uanset, hvor de befinder sig.