DTU Bibliotek

Hvad kan vi hjælpe med?

Hvordan kontakter du DTU Bibliotek

E-mail - bibliotek@dtu.dk

Ofte er det lettest at hjælpe og vejlede dig, hvis du sender os en e-mail på bibliotek@dtu.dk

På den måde kan du formulere din problemstilling præcist og vi undgår fx. misforståelser omkring brugen og stavning af fagtermer. Du kan også let redegøre for, hvad du har brug for, og hvor du evt. selv har søgt efter litteratur og referencer. På den måde har vi mere at gå efter end ved et telefonopkald.

Alle hverdage læser en bibliotekar indkommende mails og hvis muligt, svarer vi på mailen stort set med det samme. Dog lover vi blot at vende tilbage inden tre hverdage.

Mailen kan suppleres med en opringning eller et møde, på et tidspunkt der passer dig, hvis forviklinger skal udredes.

Telefon - 4525 7250 - kl. 9.00-15.00

Mellem kl. 9.00 og 15.00 på hverdage er en bibliotekar klar til at besvare spørgsmål over telefonen. Hold dig ikke tilbage med at ringe til 4525 7250

Mød os i biblioteket i Lyngby

Du kan også få hjælp af en bibliotekar i biblioteket i Lyngby hverdage mellem kl. 9.00 og 15.00. Du skal blot henvende dig ved Biblioteksservice og bede om hjælp.

Ofte stillede spørgsmål

Vi har samlet de mest stillede spørgsmål på vores hjemmeside; måske kan du finde hjælp der.
PilOfte stillede spørgsmål

Åbningstider

Vi får mange spørgsmål om vores åbningstider. Biblioteket både på Lyngby og på Ballerup campus har adgang med DTU-kort og evt. kode døgnet rundt, alle ugens syv dage, 24/7 - bortset fra hen over jul og nytår, og i Ballerup lukker vi også for sommeren.

Hvornår Biblioteksservice er bemandet fremgår af vores åbningstidsside og af skilte hhv. skærm ved indgangen.
PilÅbningstider