Påske

Velkommen tilbage!

DTU Bibliotek åbner dørene kl. 10.00 tirsdag d. 6. april 2021 – med restriktioner

Det er med stor glæde, vi igen kan byde DTU-studerende og -ansatte velkommen til vores bibliotek på henholdsvis Lyngby og Ballerup campus, som en del af DTU’s åbne studiemiljø.

Negativt corona-testresultat påkrævet

Som andre steder på DTU er det et krav ved fysisk fremmøde, at alle ansatte og studerende har opnået et negativt testresultat inden for de seneste 72 timer enten ved antigen- eller PCR-test for COVID-19.

PilSe Retningslinjer for ophold på DTU på DTU Inside (DTU-login) - bl.a. info om kontrol af testsvar

Pas på jer selv og hinanden

Alle i biblioteket har et individuelt ansvar for at holde afstand og passe på hinanden, som i de andre åbne miljøer på DTU. Følg sundhedsmyndighedernes retningslinjer for afstand og hygiejne.
Midler til at spritte hænder og aftørre flader er opstillet overalt i biblioteket. Rengøringsindsatsen er forøget med fokus på kontaktflader så som toiletter, døre, håndtag, gelænder på trappen osv.

- og vi bærer alle maske, når vi ikke sidder ned.

Bliv hjemme, hvis du føler dig sløj!

Services og restriktioner

Der er adgang til begge biblioteker 24/7 med DTU-kort og kode efter 6. april. Brug også kort og kode, når Biblioteksservice er bemandet.

I Lyngby må der være 300 samtidige besøgende og i Ballerup 50 - vi tæller elektronisk. Er der ikke plads til flere og skærmen rød, skal I vente med at gå ind til nogen går ud. Følg venligst vores anvisninger.a

Biblioteksservice i Lyngby er bemandet hverdage kl. 8.00-19.00 og kl. 12.00-16.00 i weekenden. I Ballerup er Biblioteksservice bemandet tirsdag og torsdag kl. 9.00-12.00. Brug fortsat kort og kode for at komme ind i disse tidsrum.

På 1. sal må der kun sidde én ved hver pc og I skal holde afstand (2 meter) og husk at tørre af før og efter brug, inkl. tastaturet.

Grupperum og –båse kan bookes, men der må kun være henholdsvis 4 og 2 personer i hver. Du tørrer selv af før og efter brug, også tusser osv. Midler findes overalt i biblioteket.

DTU Media Lab kan bookes, som før, men husk selv VR-headset.

Udstyr som Bose-headset, forlængerledninger, videokameraer osv. lånes ikke ud.

Du kan bruge DTU-wifi på dit eget it-udstyr – også til print.

Printere og plottere er tilgængelige på almindelige vilkår – husk at tørre af før og efter.

Åben for lån igen

Du kan låne DTU Biblioteks egne bøger via selvudlånsmaskinen – husk at tørre af før og efter.

Vi åbner således for lån fra samlingerne både i Ballerup og Lyngby. Vi åbner også for forespørgsler på lån, som skal skaffes hjem fra udenlandske biblioteker.

Det digitale bibliotek

Du kan naturligvis fortsat bruge det digitale bibliotek, DTU Findit – nu også på mobil og tablet.
PilDTU Findit

Kontakt en bibliotekar

Du kan få vejledning af en bibliotekar online, som under nedlukningen, spørg i Biblioteksservice mellem kl. 10.00 og 14.00 i Lyngby, eller send en mail til bibliotek@dtu.dk

Vel mødt!