DTU Findit

Nye muligheder ved avanceret søgning i DTU Findit

Avanceret søgning
Du har nu to muligheder for avanceret søgning i DTU Findit: en traditionel felt-baseret formular og et modul til opbygning af mere komplekse AND/OR-søgninger.

DTU Findit

Vælger du AND/OR-søgningen, kan du følge opbygningen af din søgning i søgefeltet; en kommandobaserede søgestreng dannes, som bibliotekaren ville udtrykke det. Du kan tilføje felter, synonymer og vælge operator i den avanceret søgning. Er du fortrolig med kommandoerne, kan du skrive dem direkte i søgestrengen.

"Advanced search” findes fortsat under søgefeltet.

Vil du bruge disse nye muligheder i et konkret projekt, så husk, at du kan booke en bibliotekar.

About DTU Findit
Vi har desuden tilføjet ”About DTU Findit” i toppen af DTU Findit. Her får du adgang til hjælp og vejledning, blandt andet hjælp til søgning, favoritter, tags og feeds,  Det er også her, du kan få et overblik over, hvor de  data, du finder i DTU Findit kommer fra og du introduceres for mulighederne for Text og Datamining.

Kontakt
Brug gerne feedback-knappen i DTU Findit til at give din mening tilkende. Du er også altid velkommen til at kontakte DTU Bibliotek på bibliotek@dtu.dk