DTU Findit

Del de bedste artikler og bøger med dine kolleger eller studerende – nye funktioner og features i DTU Findit.

Nu kan du anvende den nye tag sharing-funktion i DTU Findit. Del resultaterne af din litteratursøgning med dine forskerkolleger, dine studerende eller medstuderende.

Hvis du er underviser, kan du give den litteratur, dine studerende skal bruge på kurset, et tag, fx ”Kursus 88383”, og dele dette tag med kursusdeltagerne fx via CampusNet. På den måde får de studerende nemt adgang til den fagligt relevante litteratur, du allerede har fundet.

Når du vil dele med dine DTU-kolleger, er det måske mere relevant at bruge fagtermer; du taster selv det tag, du vil bruge. Du kan kommentere dit tag og dele det via et link.
PilSe vejledning (pdf)

Andet nyt i DTU Findit
Udover tag sharing-funktionen forbedrer DTU Bibliotek nu også den generelle søgeoplevelse i DTU Findit med to helt nye features:

1. Search hit highlighting – DTU Findit fremhæver de ord, du søger på i søgeresultatet. På den måde vil du hurtigt kunne identificere den kontekst, som dine søgeord indgår i.

2. Nye filtre - Du har hidtil kunnet vælge at få opdelt dit søgeresultat efter type – fx artikler og bøger. Fremover har vi gjort det muligt at gøre denne udvælgelse endnu mere fintmasket. Eksempelvis kan de fundne artikler opdeles efter kategorierne ”Journal Article”, ”Conference Paper”, ”Preprint” eller andet.

Introduktion til DTU Findit
Hvis du ønsker en skræddersyet introduktion til DTU Findit – book en bibliotekar

DTU Bibliotek
- Vejen til viden og innovation