Nye pc'er

Opgradering af pc'erne

Flere og nye pc'er i biblioteket i bygning 101, Lyngby Campus

DTU's it-afdeling har brugt freden her i sommerperiode til at udskifte alle de 82 såkaldte "databar-pc'er" på 1. sal i biblioteket i Lyngby. Vi har fået skiftet både pc'er og skærme; nye, hurtigere pc'er og fortsat dobbelt-skærme. Pc'en gemmer sig nu bag den ene skærm.

Inden længe vil vi supplere med 26 nye pc'er mere på bordene mellem de "gamle", så vi kommer op på over 100 pc til studiebrug!

Udover internetopkobling og adgang til gratis sort-hvid print, er pc'erne koblet på DTU's Software center (shortcup på skrivebordet) med alverdens browsere, programmer og applikationer så som Microsoft Office, Adobe Acrobat, ordbogen.com, Maple, Mendeley, Paint og mange, mange flere.

Og de nye pc'er har nu en "USB nøgle måler", så der er et ikon på skærmen, som viser, at der sidder en USB nøgle i; så håber vi det hjælper brugerne med at husker deres USB nøgler.