DTU Findit svartider - korte
DTU Findit svartider - lange

DTU Findit har fået mere fart på

DTU Bibliotek optimerer løbende "søg&find-oplevelsen" for DTU's forskere og studerende. Vi har nu forkortet svartiden på søgninger i online biblioteket, DTU Findit.

I sidste uge opgraderede DTU bibliotek søge-softwaren bag DTU Findit (Apache Solr). Dette har forbedret søgeoplevelsen på de cirka 5000 daglige søgninger væsentligt: før opgraderingen tog en søgning i gennemsnit 3,87 sekunder, efter opgraderingen tager en søgning nu i gennemsnit mindre end 1 sekund.

Opgraderingen løser også et periodisk problem ved spidsbelastning, hvor man sommetider kunne opleve reaktionstider på over fem sekunder eller længere. Disse problemer ved spidsbelastning forekommer nu langt sjældnere end tidligere.

Online Access

Dette betyder også, at vi igen kan tilbyde hurtig udvælgelse af det, der er direkte online adgang - kig efter boksen Online Access til venstre. Det virker på alle dokument typer også på bøger, hvor vi har online adgang til ca. 190.000 e-bøger. Du får hurtigt et overblik over hvilke bøger, tidsskrifter og artikler, du har direkte e-adgang til lige der ved din egen pc.

Svartider
Animation som viser svartider for DTU Findit - før og efter opgraderingen:
DTU Findit