Robotarm

En ting er DTU RoboCup - hvad med virkelighedens robotter?

Se hvad DTU Bibliotek kan byde ind med, når det gælder robotteknologi

Det er ikke kun på DTU RoboCup forhindringsbanen, at robotter udfordres og gør deres virke. Robotter gør også store fremskridt indenfor industrien, sundhedsvæsnet og i hjemmene.  De er let omgængelige og udfører arbejde, der er enten kedeligt og rutinepræget eller farligt.

Udviklingen er hastig og DTU er en aktiv spiller i den udvikling indenfor robotteknologi. Via DTU Bibliotek kan du få adgang til vigtig ny viden på området.

Søg i DTU Findit
Viste du for eksempel, at DTU Bibliotek har abonnement på mere end 180 tidsskrifter, som handler specifikt om robotteknologi? Prøv at søge på "Robots" og afgræns til tidsskrift (Journal) i modulet "Type" ude til venstre.

Og vi har mere end 1500 bøger om emnet - de fleste som e-bøger, som du kan downloade og læse lige der på din egen skærm. Søg på "Robots" og afgræns på bøger (Book).
PilDTU Findit

Her kan du læse mere om robotter

Nedenfor har vi samlet et lille udvalg af DTU Biblioteks online ressourcer, hvor du kan søge viden om robotteknologi og beslægtede emner  samt finde publikationer om den forskning, som DTU deltager i på området.

Du er altid velkommen til at spørge os, hvis du ønsker hjælp til at finde specifikke publikationer eller bare vil inspireres til andre kilder.

Vi glæder os til at guide dig!

PilIEEE Xplorer Digital Library
IEEE Xplorer provides access to full-text documents from highly cited publications in electrical engineering, computer science and electronics.

Et udvalg af IEEE conference proceedings:
PilIEEE International Conference on Robotics and Automation

PilInternational Conference on Control, Automation, Robotics and Vision (ICARCV)" IEEE

Et udvalg af IEEE artikler:
PilVisual servo control law design using 2D vision approach, for a 3 DOF robotic system built with LEGO EV3 and a Raspberry Pi

PilA Bio-Inspired Architecture of a Motor System for Virtual Creatures: Reverse Engineering of the Human Hand for the Creation of a LEGO MindstormsTM Robotic Hand

PilDesign and control of multitasking lego robots

PilAn approach to analyzing adaptive intelligent vehicle system using SMT solver

PilSPIE Digital Library
The SPIE Digital Library is the most extensive resource available on optics and photonics, providing access to Conference Proceedings, technical papers, Journals and eBooks.

Et udvalg af SPIE Conference proceedings:
PilProceedings of SPIE

Et udvalg af SPIE tidsskrifter:
PilOptical engineering

PilJournal of Electronic Imaging

Pil SpringerLink
SpringerLink provides access to publications in various areas from Springer Publishing: Journals, reference works, books and databases.

Et udvalg af Springer tidsskrifter:
PilArtificial Life and Robotics

PilIntelligent Service Robotics

PilInternational Journal of Social Robotics

Et udvalg af Springer e-bøger:
PilIntroduction to Humanoid Robotics (2014)

PilExperimental Robotics (2016)

PilIntelligent Scheduling of Robotic Flexible Assembly Cells (2016)

PilACM Digital Library

Covers IT and computer science. It contains bibliographical references, conference proceedings, reviews as well as journal and newsletter articles.

Et udvalg af  ACM conference Proceedings:
PilACM Proceedings

PilProceedings of the Companion of the ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI)

Et udvalg af ACM tidsskrifter:
PilJournal of Computing Sciences in Colleges

PilAccessScience
AccessScience provides an up-to-date, easy-to-use gateway to scientific knowledge, from basic introductory material to extended article entries and live journal citations in key scientific areas. In addition to articles and research reviews, the database contains encyclopedia articles.

PilSafari Books Online

E-Book Collection within IT and programming.

Et udvalg af Safari e-bøger:
PilThe Art of LEGO MINDSTORMS EV3 Programming

PilThe LEGO MINDSTORMS EV3 Discovery Book