DTU Bibliotek Lyngby

Velkommen til DTU Bibliotek

- i Ballerup, i Lyngby og på nettet

DTU Bibliotek spiller en central rolle for studerende på DTU, ikke kun som universitetsbibliotek, men også som en del af det aktive studiemiljø.

Biblioteket
Du finder DTU Bibliotek både på Lyngby og Ballerup Campus. I Lyngby ligger biblioteket i bygning 101 over for studenterkantinen. I Ballerup finder du biblioteket centralt placeret i hovedbygningen.

Det digitale bibliotek - DTU Findit
Som DTU-studerende har du adgang til det digitale bibliotek med millioner af videnskabelige artikler og e-bøger online. Vores søgesystem DTU Findit gør det enkelt at søge på tværs af de mange elektroniske tidsskrifter, vi abonnerer på, samt vores mange e-bøger.
Pilfindit.dtu.dk

Det trykte bibliotek - og e-bøger
Bibliotekets trykte bøger finder du dels i bibliotekets kælder i Lyngby, dels i selve biblioteket i Ballerup. Begge steder findes en samling fagrelevante bøger, som kan lånes med hjem, men DTU Bibliotek har i mange år fokuceret på e-bøger. Vores e-bøger søger du via DTU Findit. Alle lærebøger fra DTU's kurser findes blandt de trykte bøger - hvis de ikke findes som e-bøger.

Databar & DTU trådløst net
Begge biblioteker er dækket af DTU's trådløse net, og vi har printere, scannerne mv. begge steder. Sort/hvid print er i øvrigt gratis for DTU-studerende. I Lyngby, tilbyder vi desuden en stor databar med næsten 100 Windows pc'er med dobbeltskærme.

Studiepladser og grupperum
Både i Lyngby og Ballerup finder du studie- og læsepladser og borde til gruppearbejde, samt en række veludstyrede grupperum, som du kan booke online.
PilBook grupperum, Lyngby
PilBook grupperum, Ballerup

Studiemiljø
DTU Bibliotek byder på varierede steder at slappe af og lade op, fx mellem forelæsningerne. Vi huse også mange spændende udstillinger og events - følg med i kalenderen på hjemmesiden.
PilDTU Biblioteks kalender

Vejledning og kurser
Dagen igennem kan du få hjælp og vejledning af bibliotekets personale. Du kan også træffe en aftale med en bibliotekar, så vejledningen kan tilpasses dine behov. Et godt sted at starte er et af vores kurser.
PilBook en bibliotekar
PilDTU Biblioteks kurser

Nyt fra DTU Bibliotek
Følg med, når DTU Bibliotek har nyt at tilbyde, enten på DTU Inside eller på vor Facebook-side.
PilNyt fra DTU Bibliotek (DTU logi)
PilDTU Bibliotek på Facebook

Kig forbi
Du er altid velkommen til at kigge forbi biblioteket og få en snak - hvad enten du læser i Lyngby eller i Ballerup.

Velkommen på DTU Bibliotek
- vi glæder os til at hjælpe dig!