Cover sheet

Bliver dine DTU-postprint-artikler citeret korrekt?

Løsningen er et nyt cover sheet med de bibliografiske data for DTU-publikationer i både DTU Orbit og DTU Findit.

De bibliografiske data - titel, forfatternavn, tidskrift, årgang, nummer, sidetal etc. - er ikke altid med i postprint-udgaven af en videnskabelig artikel. Til gengæld er det typisk postprintet, som publiceres Open Access og som dermed gøres tilgængeligt for alle, fx forskere udenfor DTU - via DTU's forskningsdatabase DTU Orbit og online biblioteket DTU Findit. Hvis de bibliografiske data er mangelfulde, er det svært at citere postprint-artiklerne korrekt.

DTU Bibliotek har nu indført, at der tilføjes en forside, et cover sheet, til samtlige DTU-publikationer, der downloades fra DTU Orbit eller DTU Findit. Dette cover sheet indeholder alle de bibliografiske data fra den endelige forlagsudgave af artiklen og er derfor med til at sikre, at publikationen citeres korrekt - også dit postprint.

Hvis du vil vide mere eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på telefonen 4525 7250, kl. 9.00-16.00 eller maile på bibliotek@dtu.dk

PilSe et eksempel på et cover sheet.

PilDTU Findit - søg videnskabelig litteratur
PilDTU Orbit - DTU's forskningsdatabase