DTU Bibliotek Foto: Kurt Lønstrup

Turbo på det trådløse net i biblioteket i Lyngby

- flere og bedre access-punkter

DTU's IT service, AIT, har været i gang i biblioteket i Lyngby for at forbedre det trådløse netværk. Blandt andet har elektrikerne installeret flere og stærkere access-punkter efter den nyeste og hurtigere AC-standard. Reelt giver det en tredobling af hastigheden, idet AC-teknologien understøtter helt op til 3,5 gigabit per sekund.

Alle skulle nu også gerne have mulighed for at køre på 5 GHz-frekvensbåndet, hvor vi tidligere benyttede det meget belastede 2,4 GHz-bånd. Også det skulle rigtig gerne kunne mærkes på det trådløse net overalt i bibliotekssalen.

Udfordring er, at I er mange besøgende i biblioteket og at I alle efterhånden har flere forskellige "devices", der går på det trådløse net: pc, smartphone, tablet, smart-ure osv. osv. Telefoner, der bruges som access-punkt, forstyrrer også DTU's Wi-Fi og giver støj - men forhåbentligt bliver det slet ikke nødvendigt, at I bruger jeres egne telefoner som acces punkter.

Det går stærkt - kør forsigtigt!