Solformørkelse

Solformørkelsen transmitteres på storskærmen i DTU Bibliotek, Lyngby

Fredag d. 20. marts fra ca. kl. 9.40 sender vi live på storskærmen i biblioteket i Lyngby fra tre forskellige begivenheder af en af naturens mest spektakulære fænomener, nemlig solformørkelsen.

Vi sender live fra DTU Spaces arrangement, hvor seniorforsker Jérôme Chenevez opstiller kikkert og skærm i en projektiv opstilling, så man kan følge solformørkelse på storskærmen i biblioteket - AFLYST! pga. vejret

Vi sender også DR´s transmission af begivenheden, hvor postdoc Kristoffer Leer, DTU Space, bliver interviewet om "rumvejr" i forbindelse med solformørkelsen.

Endelig forsøger vi at sende live fra Færøerne, hvor solformørkelsen er 100 %. Solformørkelsen vil i Danmark være omkring 80 %.

Er vejrguderne ikke med os, kan solformørkelsen ikke transmitteres.

-oOo-

NB!
Vi beder alle være opmærksom på, at beskyttelsesbriller er nødvendige for at undgå øjenskader, hvis solformørkelsen skal se ude i naturen.