eScience

Udstilling: "eScience is the new science"

- d. 24. maj til d. 20. juni 2016 på DTU Bibliotek, Lyngby - åbningsreception d. 24. maj kl. 13.00

DTU Compute, DTU Bibliometrik og Datamanagement, DTU Systembiologi og DeIC (Danish e-Infrastructure Cooperation) er gået sammen om at arrangere en udstilling på DTU Bibliotek med fokus på e-infrastruktur og eScience.

eScience er en forskningsmetode, der involverer brugen af e-infrastrukturer, indsamling og lagring af digitale data, samt behandling af data gennem computerberegninger, modeller og visualisering. Forskere, der anvender eScience, deler data med kolleger over hele verden via højhastighedsnetværk.

eScience gør det muligt at løse og forstå komplekse problemstillinger. eScience finder svar i store mængder af data, hvor det ikke tidligere var muligt. eScience giver et enormt potentiale for at opnå nye forskningsresultater i fremtiden.

Formålet med udstillingen er at skabe opmærksomhed og vække nysgerrigheden om eScience blandt studerende og forskere på DTU og give dem vejledning i at komme i gang.

Åbningsreception
Kom til åbningen af udstillingen tirsdag d. 24. maj  kl. 13.00 – 15.00. Universitetsdirektør Claus Nielsen vil stå for åbningen og der vil være faglige oplæg om Big Data, Datamanagement og meget mere - se programmet i DTU Biblioteks kalender på hjemmesiden.
> www.bibliotek.dtu.dk/Kalender