Bygning 340

Udstilling: Al innovation starter med en lysende idé

I anledningen af FN's udpegning af 2015 som lysets år kan udstillingen "Al innovation starter med en lysende idé" ses i DTU Bibliotek i Lyngby i perioden 2. februar til 6. marts.

Åbningstale
Udstillingen er kommet i stand i samarbejde med instituttet DTU Fotonik og åbnes officielt mandag d. 2. februar kl. 15.00 med taler af dr. sc. Jørgen Schou og professor Paul Michael Petersen, DTU Fotonik.

Udstillingen
På udstillingen får du gennem plancher og effekter et indblik i de mange områder, som DTU Fotonik forsker inden for: mobiltelefoner og laptops, fiberoptik og laser som grundlag for internettet og energieffektive LED-pærer - blot for at nævne nogle af fotonikkens gevinster.

Du kan også se og prøve et autentisk eksemplar af den nye gadelampe, som indgår i DTU Smart Avenue - ét af initiativerne mod et DTU Smart Campus. På parkeringsalléen fra Nordvej til Akademivej er opstillet 106 LED gadelamper med smart lysstyring som mulighed for test og demo af Smart City prototyper. Bag DTU Smart Campus står instituttet DTU Space samt DTU Campus Service, CAS.

Library Lunch Talks
Hold øje med bibliotekets kalender. Gennem hele udstillingsperioden vil forskere fra DTU Fotonik og DTU Space komme og fortælle om den nyeste forskning inden for området lys, LED, smart styring mm. Første Lunch Talk er 24. februar.