WiFi

Vished om wi-fi i DTU Bibliotek i Lyngby

prøv at slukke og tænde igen - indtil der kommer nyt udstyr ...

I oktober måned gennemførte vi en undersøgelse af det trådløse netværk i biblioteket i Lyngby. Vi har både målt på kvaliteten af signalet og gennemført interviews blandt brugerne på alle tre etager. Konklusionen er, at netværket kan forbedres.

Målingerne viste, at der kan være stor forskel på hastigheden af det trådløse net alt efter, hvor man befinder sig. Og det er naturligvis ikke tilfredsstillende.

Interviewene fortalte os, ikke overraskende, at oplevelsen af det trådløse netværk er meget forskellig afhængig af, hvornår man er i biblioteket, og hvor mange der er på samtidigt.

Nyt udstyr på vej
På baggrund af undersøgelsen er vi sammen med den centrale it-afdeling, AIT , blevet enige om at udskifte udstyret bag det trådløse netværk; arbejdet går i gang sidst i dette eller først i næste år.

Vi har samtidig nedsat en arbejdsgruppe med AIT, der skal arbejde for en stadig forbedring af signalet i salen. Gruppen vil også udarbejde en vejledning til, hvordan I får det bedst mulige wi-fi-signal i biblioteket - det afhænger nemlig også af jeres udstyr og indstillinger; ikke alle bærbare pc'er der har samme muligheder.

OBS!

Du kan ofte selv forbedre signalet ved at slukke og tænde for wi-fi på sin bærbare computer.

PilSe vores lille wifi-guide med fif (pdf)